luni, 27 octombrie 2008

Frunza de stejar


Cand m-am aplecat, frunza de stejar avea intre crestele sale pete galbene de argila. Brusc am stiut ca este straina de padurea asta si de locul asta, macar intre celelalte frunze, un ochi obosit nu ar fi simtit asta.

Am apropiat-o curios de ochi: era prea teapana! Nu era frunza... Am inlemnit. Degetele se crispau pe ea, cautand sa-i gaseasca un colt, un semn, ceva... nu se poate sa nu fie frunza si sa nu aiba ceva ascuns! Nu am gasit nimic. Totusi, am luat-o in rucsac, poate acasa pe indelete voi gasi ceva. Cred ca am citit prea multe la viata mea ori am dat in mintea copiilor, caut semne peste tot, cu incapatanare, chiar si acolo unde nu sunt...


Buun. Plecand spre casa, pe drum, niste corbi se tot invarteau deasupra. Ptui, astia fac a ploaie. Trebuie sa a grabesc sa nu ma prinda...

Am ajuns acasa. Obosit, mai ca nu-mi venea nici sa deschid rucsacul, sa-mi scot lucrurile.
Il trag langa mine. Ma trantesc in pat, pe spate, si curios scot frunza...

O tot intorc si rasucesc si nimic... Dezamagit, cand sa o las deoparte, unghiile despica din margine materialul, vad stupefiat ca se desfac ca doua foite si le departez: inauntru ce sa vezi - un bilet ingalbenit de ani, pe care abia se mai puteau deslusi o adunatura de cifre si litere ciudate BNQSPCMFNF.IBJTBOFJOUBMOJNMB8MBOHBTBMDJF.

Vreau sa va spun ca de nu am intors si rasucit biletul si gandit pe toate partile cum sa-l decodez, de mi-a si sarit somnul si oboseala. Noroc cu aventurile din copilarie, unde deja stiam o gramada de coduri si prostii. Daca e codat dupa nu stiu ce cheie grea, sigur nu am cum sa-l gasesc, ca nu stiu nimic nici despre cine l-a scris si pentru cine...
.......
Pana la urma stiti cum a fost? Destul de simplu, eu ma gandeam mai complicat. Avea mesajul scris compact, cu cuvintele sudate si cheia era -1 aplicat la alfabetul uzual:
AMPROBLEME.HAISANEINTALNIMLA8LANGASALCIE.

Nu va spun,... m-a lovit asa un dor de clipele din copilaria mea plina de mistere... Cine stie cui cine l-a scris, dar in orice caz avea o savoare aparte...

Niciun comentariu:

Florentis